Back up, flickr

Vragen en info over digitale beeldbewerking en verwerking. Van RAW tot JPG, Photoshop en andere fotografiegerelateerde software.


Plaats reactie
ntenlohuis
Site Admin
Berichten: 583
Lid geworden op: 27-03-2014 23:42

Back up, flickr

Bericht door ntenlohuis » 31-01-2016 21:28

Door Annelien aan flickr begonnen en door Anton flickr ook als online backup in gebruik genomen. 1 Tb ruimte is toch wel lekker veel (al lachen we daar over tien jaar om).
Zijn er meer die dit doen of iets vergelijkbaars?

Dingetje die me opvalt. Ik plaats sneller foto's op mijn computer dan ze uploaden. Ik heb alleen nieuwe foto's op mijn nieuwe laptop gezet en niet eens wat oudere vanuit mijn fysieke backups.
Moet ik de computer dan maar een nacht aan laten staan?
Nando
-----------------------------------------
Allways look on the bright side of life.

ntenlohuis
Site Admin
Berichten: 583
Lid geworden op: 27-03-2014 23:42

Bericht door ntenlohuis » 08-03-2016 20:11

euh.... Ik wist dat Yahoo, eigenaar Flickr verlies draait. En nu zie ik net dat een gevolg daarvan is dat Flickr dus een betaalde dienst wordt (of zie ik dat verkeerd?). Of ik binnen 14 dagen wil betalen of ik kan niet meer bij de foto's... lekker dan!
Nando
-----------------------------------------
Allways look on the bright side of life.

@lien
moderator
Berichten: 1048
Lid geworden op: 16-05-2013 22:35

Bericht door @lien » 09-03-2016 13:10

Als het goed is blijft Flickr gratis............

Echter is sinds enkele maanden wel weer een mogelijkheid om een Flickr Pro account aan te maken. Dit is een account waar je eerst een maand van kan genieten (reclame vrij) en dan moet je betalen. Indien je dit niet wilt zou je je account om moeten kunnen laten zetten naar een gratis dienst.

Kijk anders even bij je instellingen.
En kijk ook even in de Flickrmail box (open door rechts bovenin op je profiel te klikken, in de pop up links onderaan staat Flickr mail) Belangrijke mail van het hoofdkantoor, zoals tarief wijzigen of privacy wijzingen worden altijd naar alle leden verstuurd (gratis én betaald). Ik heb ieder geval geen mail gehad............. :?
Groet,
Annelien

Website: www.annelienvdheide.nl
Flickr http://www.flickr.com/photos/70778009@N02/
Alles is al een keer gefotografeerd, helaas nog niet door mij!

ntenlohuis
Site Admin
Berichten: 583
Lid geworden op: 27-03-2014 23:42

Bericht door ntenlohuis » 11-03-2016 14:01

Ik snap al wat er aan de hand is. Het automatische upload programma wordt een betaalde dienst. Als ik die wil blijven gebruiken moet ik een $50 per jaar gaan betalen...

Het irritante is dat die automatische backup het enige is dat echt interessant is. Maar om daar dan weer voor te gaan betalen?
Nando
-----------------------------------------
Allways look on the bright side of life.

@lien
moderator
Berichten: 1048
Lid geworden op: 16-05-2013 22:35

Bericht door @lien » 12-03-2016 14:31

ntenlohuis schreef: Het irritante is dat die automatische backup het enige is dat echt interessant is. Maar om daar dan weer voor te gaan betalen?
Aha.. duidelijk.
Zelf maak ik geen gebruik van de auto backup. Mijn auto backup staat op twee harde schijven en ergens in de cloud. Ik gebruik Flickr alleen om foto's op te publiceren en al vervanger van Photobucket, discussies te volgen in diverse groepen, foto's delen met Pentax Nederland en enzo. Er zijn tal van dingen mogelijk!
Groet,
Annelien

Website: www.annelienvdheide.nl
Flickr http://www.flickr.com/photos/70778009@N02/
Alles is al een keer gefotografeerd, helaas nog niet door mij!

ntenlohuis
Site Admin
Berichten: 583
Lid geworden op: 27-03-2014 23:42

Bericht door ntenlohuis » 12-03-2016 19:50

@lien schreef:
ntenlohuis schreef: Het irritante is dat die automatische backup het enige is dat echt interessant is. Maar om daar dan weer voor te gaan betalen?
Aha.. duidelijk.
Zelf maak ik geen gebruik van de auto backup. Mijn auto backup staat op twee harde schijven en ergens in de cloud. Ik gebruik Flickr alleen om foto's op te publiceren en al vervanger van Photobucket, discussies te volgen in diverse groepen, foto's delen met Pentax Nederland en enzo. Er zijn tal van dingen mogelijk!
Waar heb jij dan een cloud back up? Ook via een automatische back up?
Ik wil eventueel wel een clouddienst nemen maar dan het liefst eentje die onafhankelijk is van mijn internetprovider of computermerk of iets dergelijks. Dus liefst niet iets van apple, microsoft of zoiets.

Ik had juist voor die automatische mogelijkheid gekozen zodat je dat niet kan vergeten en die gaat door totdat het allemaal op de site staat.
Nando
-----------------------------------------
Allways look on the bright side of life.

ntenlohuis
Site Admin
Berichten: 583
Lid geworden op: 27-03-2014 23:42

Bericht door ntenlohuis » 23-03-2016 16:33

Ik heb toch maar gekozen voor Flickr Pro. Van de cloud die sten her en der is dit eentje die goed geschikt is voor foto's en (voor zover ik zie ) de goedkoopste (met korting nu zo'n 30 euro voor 1 jaar)
Nando
-----------------------------------------
Allways look on the bright side of life.

@lien
moderator
Berichten: 1048
Lid geworden op: 16-05-2013 22:35

Bericht door @lien » 23-03-2016 22:06

Ik maak gebruik van Google Drive. Maar ik ben Flickr Pro aan het overwegen. Helemaal vertrouwen doe ik de cloud versies nog niet helemaal. Dus ik laad niet alles in op de cloud.

Daarnaast overweg ik om een Nas systeem aan te schaffen. Dan maak je je eigen cloud, met bij behorende beveiliging.

Wikipedia definitie NAS.
Een NAS-systeem dat op het netwerk aangesloten is, kan geraadpleegd worden door elke machine op datzelfde netwerk. Een NAS-systeem vereenvoudigt zo het delen van informatie, vooral tussen verschillende besturingssystemen. Het vergroten van de opslagcapaciteit is meestal eenvoudig: een nieuwe (en/of grotere) harde schijf kopen of NAS-systemen aan elkaar koppelen.
Groet,
Annelien

Website: www.annelienvdheide.nl
Flickr http://www.flickr.com/photos/70778009@N02/
Alles is al een keer gefotografeerd, helaas nog niet door mij!

ntenlohuis
Site Admin
Berichten: 583
Lid geworden op: 27-03-2014 23:42

Bericht door ntenlohuis » 23-03-2016 23:51

Ik houd meerdere grote harde schijven naast de cloud. Ik heb 1 3,5" hdd thuis en een 2,5" hdd die ik meeneem. Daarnaast dus nu de cloud. Nu ben ik al een tijdje flink aan het uploaden van het hele zwikje. Dat duurt wel even.
Nando
-----------------------------------------
Allways look on the bright side of life.

Plaats reactie