tekst op foto

Vragen en info over digitale beeldbewerking en verwerking. Van RAW tot JPG, Photoshop en andere fotografiegerelateerde software.


Plaats reactie
Tjitske
Berichten: 918
Lid geworden op: 05-01-2009 16:30

tekst op foto

Bericht door Tjitske » 05-09-2014 09:49

Hallo,
Momenteel ben ik bezig met tekst op een foto, dit doe ik in photoshop. Dan denk ik dat het klaar is en zet ik 's avonds mijn computer uit, dan blijkt de volgende dag dat ik toch nog wat aan die tekst wil veranderen, helaas lukt mij dat dan niet. Er zit dan niets anders op dan weer opnieuw beginnen. Ik werk met een nieuwe laag op de foto en daar zet ik de tekst in, gaat prima. Maar dan... Weet iemand of het mogelijk is de volgende dag gewoon weer met de tekst verder te gaan als de computer uit is geweest. Nu laat ik de computer dag en nacht aan staan.
Ben heel benieuwd.
groet tjitske
www.tjitskefotografie.nl

het bijzondere van het gewone

jpesman
Berichten: 268
Lid geworden op: 29-12-2008 21:36

Bericht door jpesman » 05-09-2014 19:09

Hallo Tjitske,

Nadat je de tekst hebt gemaakt wordt het spannend. de 2e methode zou ik je aanraden zolang je nog niet klaar bent met de foto.

1e -Je kunt naar het lagenpallet gaan en er één laag van maken maar dan kun je er niets meer aan veranderen. Daarna in .jpg opslaan.

2e - Je kunt nu stoppen met bewerken en "Opslaan als" kiezen. Je moet nu kiezen voor photoshop-indeling(.psd) Kies een naam voor de foto en sla op.
Als je dan de volgende dag de foto opent kun je weer verder met de twee lagen, dus met de fotolaag of met de tekstlaag. Ben je echt klaar dan maak je er één laag van en de sla je de foto op in jpg.

Uiteraard kun je ook beide indelingen opslaan zodat je altijd verder kunt als je dagen later ontdekt dat er toch nog iets aan moet worden veranderd.

Succes er mee.

Zijn er nog vragen dan horen we die wel.

Groeten,

Jan
Fotografie is meer de kunst van het zien dan van het vastleggen.
E. van Amersfoort

Tjitske
Berichten: 918
Lid geworden op: 05-01-2009 16:30

Bericht door Tjitske » 06-09-2014 18:08

Jan heel erg bedankt, jou eerst optie deed ik en dat resultaat was niet wat ik hoopte.
De tweede lijkt me beter omdat jij die niet in JPEG opslaat.
Ik deed dat wel en dan kon ik er niet meer mee werken. Het gaat nu vooral om de tekst.
Als dit project klaar is ga ik jou methode uitproberen (durf dat nu niet aan) en als het werkt uitprinten.
groet tjitske
www.tjitskefotografie.nl

het bijzondere van het gewone

Plaats reactie