Scherpstelproblemen Nikon

Mededelingen en vragen over cameras, lenzen en toebehoren en software
Gast

Scherpstelproblemen Nikon

Bericht door Gast » 01-02-2014 23:23

Vraagje, heeft iemand ervaring met het volgende probleem??

Ik heb de laatste tijd heel veel moeite om goed scherp te stellen met mijn camera. Ik stel gewoon scherp op een gebied met contrast. Maar soms doet hij het ineens niet meer. Als ik mijn camera dan een keer aan en uit zet, doet hij het vaak wel weer. Maar het is erg vervelend, helemaal als je net een mooi moment mist… Heb gisteren een meisje van 5 weken gefotografeerd en heb helaas een aantal mooie momenten gemist, omdat mijn camera weigerde :klotepc: Dus ik baal er best wel van.

Gast

Bericht door Gast » 02-02-2014 00:31

Welk model heb je Geke, ?

Evert Jan
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10-02-2009 00:23

Bericht door Evert Jan » 02-02-2014 00:35

Hallo Geke,
Heb je de contactjes van lens naar camera al eens schoon gemaakt?

Groet,
Evert J@n


Geef elke dag de kans de mooiste van je leven te worden.
Mark Twain.

Gast

Bericht door Gast » 02-02-2014 09:00

Ik heb een Nikon d300s... Ik heb maak de contactjes wel af en toe schoon met een schoon kwastje, vooral om te voorkomen dat er stof tussen komt. Waar kan ik het evt beter mee schoon maken??? En ik vind het wel raar, dat als ik de camera aan en uit zet, het probleem vaak weer weg is....

Gast

Bericht door Gast » 02-02-2014 10:04

Merk je verschil bij single point autofocus of bij dynamisch en automatisch autofocus ?

Gast

Bericht door Gast » 02-02-2014 10:49

Dat zou ik moeten proberen... Ik gebruik volgens mij altijd de eerste... Ik ga vanmiddag het boekje er weer eens bij pakken. Met de laatste bedoel je dan continue af??

Gast

Bericht door Gast » 02-02-2014 10:54

Ja dat bedoel ik de c af stand

Gast

Bericht door Gast » 02-02-2014 11:01

Af en toe staat hij daar per ongeluk op... Maar ik ga het proberen, bedankt in ieder geval voor het meedenken! :bloem:

Gast

Bericht door Gast » 02-02-2014 11:27

Software probleem ?????

Sake.

@lien
moderator
Berichten: 1048
Lid geworden op: 16-05-2013 22:35

Bericht door @lien » 02-02-2014 11:27

Geke schreef:Ik heb een Nikon d300s... Ik heb maak de contactjes wel af en toe schoon met een schoon kwastje, vooral om te voorkomen dat er stof tussen komt. Waar kan ik het evt beter mee schoon maken??? En ik vind het wel raar, dat als ik de camera aan en uit zet, het probleem vaak weer weg is....
Schoonmaken van de contactpunten doe ik meestal met van die speciale vloeistof (verkrijgbaar bij oa Cameranu). Wat ook goed werkt is een beetje verdunde alcohol oplossing (verkrijgbaar bij de bouwmarkt of drogisterij).
Groet,
Annelien

Website: www.annelienvdheide.nl
Flickr http://www.flickr.com/photos/70778009@N02/
Alles is al een keer gefotografeerd, helaas nog niet door mij!

Plaats reactie