Urban - voortgang project groep

Voor alle vragen en opmerkingen over het project planmatig fotograferen.
Tjitske
Berichten: 918
Lid geworden op: 05-01-2009 16:30

Urban - voortgang project groep

Bericht door Tjitske » 31-03-2011 19:09

Ook wij gaan van start en wel maandagavond bij Jim in het atelier.
www.tjitskefotografie.nl

het bijzondere van het gewone

Gast

Bericht door Gast » 04-04-2011 11:28

Ik zal zorgen dat er koffie en thee is. Het was ook al eerder aangegeven maar het adres is dus Voorsterweg 32. Het is in het voormalig Waterlab in het Waterloopbos. Bij de ingang van het terrein staan verschillende bordjes van kunstenaars. Rij daar het terrein op en ga vervolgens (met de auto of fiets) om het gebouw heen. Ik zit namelijk aan de achterkant en heb een eigen ingang.

Ik zie jullie vanavond!!!!!

Gast

Bericht door Gast » 27-04-2011 15:19

Hallo allemaal,

Gisterenavond zijn we met de projectgroep weer bij elkaar geweest en hebben besproken of er al een geschikte locatie gevonden was. Vorige keer hebben een aantal mensen de opdracht meegekregen om te gaan onderzoeken of hun aangegeven urbanlocatie geschikt zou zijn voor ons project
De gevangenislocatie in Leeuwarden is op dit moment de enige locatie waarvan we al zeker weten dat dat kan. De boerderij van Marleen valt af en wat nog in onderzoek is zijn de melkfabriek in Staphorst, de Welkoop in E'oord, de boerderij in Sneek, de scheepsbouwfabriek in A'dam.

Graag voor 2 mei doorgeven of de bovengenoemde locaties nog wat kunnen worden, of als je nog een ander idee heb, dan ook graag doorgeven aan Jim of Marleen. Na deze datum gaan we met z'n allen besluiten wat de definitieve eindlocatie wordt.

Verder is er besloten om op maandag 10 mei te gaan fotograferen op de oefenlocatie. Tijdstip: 19.00 uur. Evt oefenlocatie zou kunnen worden de Homan-spuiterij (als ik dit goed schrijf) in E'oord of de barakken naast de Wever in Marknesse. Hier komt nog een definitieve mail over.
Het is de bedoeling dat we die avond vooral gaan oefenen met het licht. Dat je voor jezelf ideeën gaat krijgen hoe je je eindproduct wilt gaan maken. Neem daarom alles mee wat je mee wilt nemen, al je camera accessoires, maar ook evt voorwerpen die je wil gaan gebruiken.

Ook is er een idee gekomen om evt foto's op het forum te zetten, onder ons kopje Planmatig fotograferen. Foto's die weergeven wat voor jouw het Urban gevoel geeft. Dit kan je van het internet halen. Zo om andere van de groep het beeld te geven wat jij ziet als je aan Urban denkt.

Tjitske
Berichten: 918
Lid geworden op: 05-01-2009 16:30

Bericht door Tjitske » 27-04-2011 18:37

Prima Marleen.
Nu gewoon even afwachten wat het wordt.
www.tjitskefotografie.nl

het bijzondere van het gewone

Gast

Bericht door Gast » 12-05-2011 16:02

Afgelopen dinsdag zijn we met de Urban groep wezen fotograferen in de oude Holman-spuiterij. Vantevoren hadden we de locatie al eens bekeken en het leek ons leuk om hier te gaan oefenen. Het belangrijkste was dat we deze avond (van 18.30-21.30) gingen oefenen met licht. Dat we voor onszelf een idee/beeld gingen krijgen van hoe we ons eindproduct kunnen gaan aanpakken.
Voor mijzelf heb ik eerst vantevoren veel sites bekeken van Urban. Kwam veel tegen dat de fotografen met statief en groothoeklenzen werken en daarbij het natuurlijke licht gebruiken. Nou wil ik in mijn eindproduct heel graag met een model werken, maar daar heb ik me deze avond nog niet mee bezig (kunnen) gehouden. Ik heb geprobeerd om op de details van het gebouw te letten. Graffiti, oude stopcontacten, slingerende lamp etc. Hieronder een paar foto's die ik gemaakt heb. Voor de volgende keer ga ik mij echt focussen op een model. Met natuurlijk licht en evt meegenomen lamp??...Ook mezelf bewuster maken (de technische kant) van hoe ik de foto maak.
De foto's heb ik bewerkt in Photoshop, naverscherpt en geschoven met de contrasten en verzadiging, belichting. Ik heb bij geen enkele foto geflitst.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bekijk het eens anders.

Bericht door Gast » 12-05-2011 17:23

Het volgende geldt natuurlijk voor iedere foto, maar bij urban komt het helemaal goed van pas. Bekijk je onderwerp echt van alle kanten. Wellicht dat een andere compositie en/of achtergrond je onderwerp net even meer kracht geeft of meer onderstreept. Bij onze oefenavond afgelopen dinsdag heb ik een paar foto's gemaakt die daar een leuk voorbeeld van zijn. Het is steeds dezelfde schakelaar (maar dat had je zelf natuurlijk ook al wel gezien ;-) ) maar het standpunt en daardoor ook achtergrond verandert steeds. Zo zie je dat zo'n achtergrond heel bepalend kan zijn voor je foto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Henriëtte zag nog een ander standpunt:

Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 12-05-2011 17:51

Iedereen was fanatiek bezig om allerlei zaken uit te proberen. Ik vond het vooral ook heel leuk om ze daarbij te fotograferen. De foto van Henriëtte staat al in de vorige post.

Afbeelding

Afbeelding

Marleen was aan het afrekenen met iets uit haar jeugd volgens mij ;-)

Afbeelding

Hier haar lijdend voorwerp.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Henriëtte zei hier dat ze de hakken van Ashley aan het fotograferen was, tja........ik weet het zo net nog niet. Eerst die foto's maar eens zien.

Afbeelding

Ashley had echt letterlijk en figuurlijk schijt aan de zwaartekracht..........Ik vond het wel echt top van je Ashley. Alles voor de foto!!!

Afbeelding

Afbeelding

Voor wie het nog niet door had.......de foto's staan op zijn kant!!!!

Gast

Bericht door Gast » 12-05-2011 17:59

Nadat het Ashley gelukt was om haar kleding weer een beetje schoon te krijgen heeft ze ook nog model gestaan. Waar ik dan ook dankbaar gebruik van heb gemaakt. Dank je Ashley.....TOP!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 12-05-2011 21:34

Echt Kicken zeg die foto's.

Het geeft mij een gevoel van ..... dat wil ik ook!!!
Het is in mijn ogen nu al een geslaagd project
Top gedaan hoor !! :top:

Evert Jan
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10-02-2009 00:23

Bericht door Evert Jan » 12-05-2011 23:50

Ik ben er trots op om bij deze groep te mogen behoren, ook al sta ik niet op deze series. Tja ik liep dan ook redelijk mank. Ik heb grote bewondering hoe de leden van de groep zich tussen die oude rommel en de duivenstront rond liepen en zich tomeloos tot de fotografie overgaven.
EJ

Plaats reactie