Voor mij nieuw.

Heb je wat gelezen op fotografie gebied? Heb je een leuk nieuwtje? Meld het hier. Wel een interessante openingspost graag, geen "drop een link" en dat was het.
Plaats reactie
Gast

Voor mij nieuw.

Bericht door Gast » 07-05-2014 20:08

Woensdag 7 mei zijn we met z'n vieren aan het fotograferen geweest in Almere, o.a. bij het rijksbelastingkantoor.
Heel mooi met al die kleuren.
Kwamen we na een uurtje terug langs de hoofdingang van het gebouw, hadden we opeens een beveiliger voor ons staan. Wat we aan het doen waren. Na enige uitleg was er verder geen probleem, als we maar niet de hoofdingang van het gebouw fotografeerde, dat was beslist verboden, niet toegestaan.
Wij alle vier vraagtekens in de ogen. Dat waren dus 8 vraagtekens bij elkaar, "nooit van gehoord".

Volgens die beveiliger was die regel ingesteld n.a.v. 9 -11.

HOOFDINGANGEN VAN RIJKSGEBOUWEN MOGEN NIET GEFOTOGRAFEERD WORDEN!!!!!!!!?????????

Het was zelfs zo dat de politie het materiaal in beslag mocht nemen als er wel foto's waren genomen.

Voor ons was dit allemaal nieuw. Wie heeft hier ooit van gehoord, en/of mee te maken gehad.

Vriendelijke groet,

Frans

@lien
moderator
Berichten: 1048
Lid geworden op: 16-05-2013 22:35

Bericht door @lien » 07-05-2014 22:03

Ik heb er vaker mee te maken gehad.
Tijdens het fotograferen van gebouwen in Almere (onder andere het UWV gebouw), Den Haag (de toren naast het Centraal station, Economische zaken) en Deventer (gebouw ministerie Landbouw aan de Verzetslaan) kreeg ik dit ook te horen.

Het gebouw op de foto zetten mag. Maar geen foto's expliciet van de ingang. Zal wel met veiligheid of iets dergelijk te maken hebben.
Groet,
Annelien

Website: www.annelienvdheide.nl
Flickr http://www.flickr.com/photos/70778009@N02/
Alles is al een keer gefotografeerd, helaas nog niet door mij!

ntenlohuis
Site Admin
Berichten: 583
Lid geworden op: 27-03-2014 23:42

Bericht door ntenlohuis » 17-05-2014 22:37

Dat is ook nieuw voor mij.

Geeft maar wel weer aan wat een onzin er toen allemaal (in paniek) bedacht is. Het is toch echt een flinke schijnveiligheid. Als je wil kan je toch wel, desnoods met een telelens of verborgen camera alles filmen of fotograferen wat je maar wil.
Nando
-----------------------------------------
Allways look on the bright side of life.

Plaats reactie