Bondsfotowedstrijd 2011...

Mededelingen over fotowedstrijden, ingezonden fotos en uitslagen (Thema clubfoto van het jaar, Bondsfotowedstrijd, Foto Individueel, Foto-online etc)
Gast

Bericht door Gast » 30-03-2011 08:31

Bedankt voor jullie felicitatie's
Andere deelnemers ook van harte met het behaalde suc6
Ik denk dat we het als club niet slecht hebben gedaan

frluvpijkeren
Berichten: 515
Lid geworden op: 31-12-2008 12:15

Bericht door frluvpijkeren » 30-03-2011 23:43

Van Harte allemaal.
Lucy

Gast

Bericht door Gast » 09-04-2011 23:29

Op maandag 11 april 2011 vindt in Hattem de regionale bespreking plaats
van de bondsfotowedstrijd.

Een aantal leden heeft tijdens de laatste fotoclubavond aangegeven hier wel
naar toe te willen gaan:

Sake
Ashley
Michel
Henk
Janine
Yvonne
Ernst

Het vertrek is om 19:15 uur vanaf het Muzisch Centrum.

Ik meld mij hierbij gelijk maar af, want ik kan het allemaal niet meer
bolwerken! ;) Nee hoor, het is jammer, want vorig jaar vond ik het leuk
om erbij te zijn, maar soms moet je prioriteiten stellen.

Sake heeft even geen vervoer, maar wil wel graag heen.
Hij hoopt dat jullie met elkaar iets af kunnen spreken!

Veel plezier maandagavond! Het wordt vast interessant en gezellig.
Ik hoop op het forum te kunnen lezen wat het commentaar is geweest
op onze foto's. :-D

Gast

Bericht door Gast » 09-04-2011 23:53

Ik rij wel,
Sake en 3 (op de achterbank) kunnen met mij mee rijden.

Gast

Bericht door Gast » 10-04-2011 16:56

Michel dat is goed, moet alleen nog even vervoer naar Emmeloord regelen, weet ik maandag. Bij geen bericht ben ik er, anders bel ik je wel.
Benader Henk dan ook gelijk.

Sake.

Gast

Bericht door Gast » 11-04-2011 17:27

Ik kan helaas vanavond niet :cry:
Iedereen die wel gaat veel plezier

Gast

Bericht door Gast » 12-04-2011 20:13

Maandag avond 11 april zijn Michel, Ashley, Henk en Sake, afgereisd naar Hattem voor de transijssel fotobespreking bondswedstrijd 2011.
Via het mooie polderlandschap, arriveerden wij om 19.55 uur op de locatie in Hattem.
Eén van de juryleden, Dhr. Jan Kok uit Eindhoven was aanwezig om ons te vertellen hoe er naar onze en de andere aanwezigen hun foto's was gekeken en beoordeeld.
Hij presenteerde de avond op een gezellige, met veel humor, niet al te strenge manier.
Je zag duidelijk dat de hoogst geëindigde clubs een soort van eenheid vormden, net of hadden ze een clubthema, oftewel een clubstijl afgesproken.
Alle foto's kwamen aan bod en ook een samenvatting, via de beamer, van de bronzen, zilveren en gouden stickers.
Ja en dan zie je echt dat deze foto's "bondsfoto's" zijn, niet de stijl van onze club. De winnende foto overal was een portret van een naakte dame, zonder hoofd waarvan de leeftijd denk ik 90 jaar moest zijn geweest, de toegevoegde waarde betrof hier haar wandel/steunstok.
De keuze voor deze foto was volgens de jury, dat een amateur fotograaf deze foto durfde te maken en in te sturen voor de bondswedstrijd.

Goed ik ga proberen aan de hand van wat voorbeelden jullie te laten zien wat jurylid Jan Kok bedoeld met zijn op en of aanmerkingen.

De Wintertuin van Riek.

Deze miste een "eye catcher" of te wel een spannend element volgens Jan Kok.

Afbeelding

De leerlooierij van Jan P

Mooi beeld, maar de witte vlakken boven in leiden enorm af en jammer dat het mannetje in de overal wegviel in het donker.

Afbeelding

Nu even hoe de jury hem had willen zien
Afbeelding

Bellen blazen van Miriam

Een foto welke al te vele malen de revue gepasseerd zou zijn, volgens de jury. Ook vond Jan Kok dat het grote zwarte vlak teveel de aandacht trok, misschien had een witte achtergrond de foto sterker gemaakt.

Afbeelding

Zo beter?
Afbeelding

Stoomgemaal Sake.

Mooie foto vooral de warme kleuren spraken de jury aan en als mooie toevoeging een spinnenwebje.......

Afbeelding

Het veertje van Michel.

Ook een mooie foto waar je blijft zoeken naar hoe hij in elkaar zit, dus houd de aandacht vast.

Afbeelding

De baby van Marleen.

Ook een soort foto welke al vele malen is gemaakt en ingestuurd, volgens Jan Kok.
Hij vond dat de baby wat angstig keek, zo van straks val ik. Hij had liever een andere blik gezien.

Afbeelding

De jeugd van Janine

Deze vond Jan Kok goed bedacht en gemaakt, de fotograaf had goed aandacht besteed aan het maken van de opname.
Had toch een opmerking, niks is niks dus het bovenste deel kon er wel af, waarom de geijkte afmeting 30 20 aanhouden. Gewoon een stukkie eraf.

Afbeelding

Stukkie eraf!
Afbeelding

Het meisje met de vele handen van Ashley

Mooi idee en prima in elkaar gezet, dus mooi shop werk.
Alleen te centraal en misschien een uitsnede van alleen het bovenlijf, komt alles meer tot zijn recht vond Jan Kok.

Afbeelding

Meer kijkruimte minder centraal.
Afbeelding

Nog een andere uitsnede, meer bovenlichaam
Afbeelding

De waterbladen van Janine

Mooie opname ook van kleur en een grappig element is dat je deze foto in alle standen kan bekijken.

Afbeelding

op z'n kop ook mooie
Afbeelding

Het paarden spektakel van Henk

De jury wist bij deze foto niet goed waar ze naar moesten kijken of wat de bedoeling van de fotograaf was geweest.
Hij dacht dat het weleens om het kleine kind zou kunnen gaan. De foto zou dan sterker geweest zijn als er meer door de knieën zou zijn gegaan zodat de aandacht meer bij het kind zou komen te liggen, de vele mensen rondom leiden te veel af.

Afbeelding

Nu met meer aandacht op het kind.
Afbeelding


Hoop dat jullie zo een beetje een indruk hebben wat ons gisteravond allemaal verteld is, was een lange zit, veel foto's gezien, veel indrukken en ideeën op gedaan, maar wel de moeite waard.

Om 24.00 uur reed ik de auto in de garage..............

Sake.

Evert Jan
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10-02-2009 00:23

Bericht door Evert Jan » 12-04-2011 20:31

Keurig verslag Sake. Je hebt talent.
Evert J@n

Gast

Bericht door Gast » 12-04-2011 20:44

Goed verwoord Sake, :top:
precies zoals de jury het allemaal heeft benoemd.
Het was een leerzame/gezellige avond.

Tjitske
Berichten: 918
Lid geworden op: 05-01-2009 16:30

Bericht door Tjitske » 12-04-2011 20:54

leuk gedaan sake, bedankt
www.tjitskefotografie.nl

het bijzondere van het gewone

Plaats reactie