Wacom Tablet.....?

Alles over spulletjes zoals schermen, statieven, draagtassen, etc.
Plaats reactie
Gast

Wacom Tablet.....?

Bericht door Gast » 24-01-2010 19:46

Hallo Mensen,vrienden en fotofanaten.

Ik heb sinds vrijdag van mijn werk een Pen Tablet geleen (voor lange termijn) dat is een soort muis mat waar je met een speciale pen op kan werken. Dit wordt vertaald als soort muis. Als je op die muis mat rechts boven klikt zit je ook gelijk rechts boven. links onder idem. Je moet dus even wennen, want de bewegingen werken anders dan van een muis.

Toch heeft het ook voordelen.
Hij is een stuk preciezer met tekenen als dat je met een muis kan. Probeer maar eens een nette handtekening te maken met een muis. (zo 1 die je met een pen ook onder een brief zet, of op je acceptgiro). als je nou een echte pen in handen hebt lukt je dat wel. Met dit dus ook. Daarnaast heeft het in Photoshop (of dergelijke) ook nog een ander voordeel. Als je het 'repareer' tool gebruikt bijvoorbeeld hoef je de borstel grootte niet meer in te stellen. als je namelijk met je pen heel licht je tablet aan raakt, dan krijg je een klein repair streepje. Druk je harden wordt hij groter, en druk je hard is hij heel groot (hard drukken is natuurlijk relatief). Dus eigenlijk het zelfde als een stift. zachtjes drukken dun streepje, hard drukken is een dikke lijn.

Hieronder even een fototje ervan.

Afbeelding

Je gebruikt dit ding naast je muis.
Misschien als je in de workshop 'Photoshop' zit, en ik ben er dan uiteraard ook bij kan je er een keer een paar minuten mee stoeien.

Zijn er meer mensen die hiermee werken of hebben gewerkt?

Gast

Bericht door Gast » 24-01-2010 22:46

Ik heb de bamboo van ze.
Deze bevalt mij prima en het werkt erg lekker. In het begin is het erg lastig omdat het kleine tablet het scherm formaat weergeeft. Als je hier eenmaal aan gewent bent is het fantastisch om mee te werken.
Tijdens PS is het inderdaad erg fijn om mee te werken.
Ik zit bij de workshop ps en neem die van mij ook wel mee.

Groet Ramon

Gast

Bericht door Gast » 05-03-2010 16:23

Ik heb er ook 1 op mijn werk, ik gebruik de muis helemaal niet meer!
Vind het erg prettig werken. Mijn collega heeft het nog beter voor elkaar, hij heeft een Wacom Scherm, welke hij plat kan neerleggen en dan kan hij gewoon op zijn beeldscherm TEKENEN! 8)

Plaats reactie