Beeldscherm

Alles over spulletjes zoals schermen, statieven, draagtassen, etc.
Plaats reactie
@3versteeg
Berichten: 393
Lid geworden op: 10-01-2009 19:47

Beeldscherm

Bericht door @3versteeg » 08-11-2009 19:16

Ik werk nog met een oud beeldscherm, zo'n lange toeter.
Ik ben van plan een nieuw beeldscherm aan te schaffen.
Wie heeft er tips voor mij?

Flatscreen, TFT, LCD, HD, resolutie, kijkhoek................??????

mvg
Adri
'Als je foto's niet goed genoeg zijn, sta je niet genoeg dichtbij'
Robert Capa

Gast

Bericht door Gast » 08-11-2009 20:10

Hallo Adri,
Ik heb net een nieuw scherm gekocht, een Iiyama Prolite E2407HDSD. Het is een 24" LCD monitor met een resolutie van 1920x1080. Ik heb eerst naar een “officieel” scherm gekeken maar ik vond die prijzen veel te hoog. Deze monitor was incl. verzendkosten € 203,- wat ik voor een 24” scherm acceptabel vind, de kleuren zijn erg helder zonder overdreven te worden en er kan van alles ingesteld worden. Als je een foto gaat bewerken is er naast het bewerkingsscherm, omdat het een breedbeeld is, genoeg ruimte voor al je knoppen en balken wat erg fijn werkt. Nu komen er waarschijnlijk mensen die zeggen dat hij niet helemaal kleurecht oid is, maar ik ben er van overtuigd dat ik dat prijsverschil niet zie. Misschien kan je op internet iets meer info van dit scherm vinden.

Succes
Ernst

@3versteeg
Berichten: 393
Lid geworden op: 10-01-2009 19:47

Bericht door @3versteeg » 08-11-2009 22:11

hallo Ernst,

Bedankt voor je snelle reactie. Je klinkt enthousiast en de prijs is ook nog aantrekkelijk. Ik ga eens neuzen wat erover op internet valt te vinden.

mvg
Adri
'Als je foto's niet goed genoeg zijn, sta je niet genoeg dichtbij'
Robert Capa

@3versteeg
Berichten: 393
Lid geworden op: 10-01-2009 19:47

Bericht door @3versteeg » 23-05-2011 22:51

Het gaat er nu echt van komen: Een nieuwe PC, monitor, externe harde schijf als backup en (eenvoudige) printer.

Ernst: heb je nog steeds bovenstaande monitor? Bevalt nog steeds? Ik heb op internet gekeken. Vraag: Is de kijkhoek gunstig, zodat niet het beeld verandert (andere kleur of lichter of donkerder) als je net even anders op de monitor kijkt?

Heeft iemand ter vergelijk nog een ander idee voor een monitor? Vooral geschikt om goed met Photoshop te kunnen werken?
Ik zou graag in de praktijk even mee willen kijken.


Heeft iemand een goed advies voor externe opslag van foto's als backup?

mvg
Adri
'Als je foto's niet goed genoeg zijn, sta je niet genoeg dichtbij'
Robert Capa

Gast

Bericht door Gast » 23-05-2011 23:19

Adri, de monitor gebruik ik niet meer voor de foto's
ik heb een andere computer aangeschaft een Imac 27" dus dat is gelijk de monitor.
de oude monitor gebruik ik voor de oude computer die nog mijn plotter aanstuurt

Plaats reactie