nieuw beeldscherm

Alles over spulletjes zoals schermen, statieven, draagtassen, etc.
Plaats reactie
Tjitske
Berichten: 918
Lid geworden op: 05-01-2009 16:30

nieuw beeldscherm

Bericht door Tjitske » 03-02-2013 17:33

Hallo Allemaal,
Ik denk ik er over om een nieuw beeldscherm bij mijn computer te kopen, die ik nu heb vind ik te klein.
Heeft iemand een goede tip voor mij.
tjitske
www.tjitskefotografie.nl

het bijzondere van het gewone

jpesman
Berichten: 268
Lid geworden op: 29-12-2008 21:36

Bericht door jpesman » 03-02-2013 19:02

Hallo Tjitske,

Dat is een goede vraag.

Mijn ervaring is dat een Led-scherm lastig te kalibreren is.
Verder raad ik je aan om een zo hoog mogelijke resolutie te kiezen. 1920x1080 is HD-kwaliteit maar hoger kan ook.
Het hangt natuurlijk ook van je portemonnee af.
Een professioneel Eizo-scherm is natuurlijk fantastisch maar ja...... €1000 - € 2000 voor een scherm is nogal heftig. Maar Eizo heeft ook goedkopere schermen.

Zelf heb ik een 23" scherm (van hogere kwaliteit) dat ik naast mijn "oude scherm" heb staan. Op het ene scherm staat Photoshop met alle gereedschappen en op het betere scherm alleen de foto. Ik werk dus met twee schermen naast elkaar. Ideaal!!

Ik zou naar een ruim gesorteerde winkel gaan, bijv. Konijnenberg of Cameranu en me daar laten voorlichten.

Veel succes en let niet al te veel op je portemonnee.

Nog even iets anders:
Als je voor scherpte gaat moet je er wel op letten dat de scherpte op je beeldscherm niet gehaald wordt door een afdruk bij een matige afdrukcentrale. Wil je de zelfde kwaliteit dan zul je je foto's door een goede afdrukcentrale moeten laten afdrukken.

Voor afbeeldingen op een beeldscherm is het een heel ander verhaal. Daar kun je toe met een veel lagere resolutie.(72 dpi).
Fotografie is meer de kunst van het zien dan van het vastleggen.
E. van Amersfoort

Gast

Bericht door Gast » 04-02-2013 14:51

Wij werken sinds een half jaar met een Eizo scherm . Het was even slikken maar dan heb je wel wat. Elke maand calibreren. Goede kijk , ongeacht de kijkhoek. Heel fijn om mee te werken. Weer een reden om bij Cameranu rond te neusen. Wel de bovenverdieping. Veel succes Tjitske.

Vr. gr. Frans

Gast

Ik ben ook op zoek

Bericht door Gast » 28-02-2013 12:51

Bedankt voor de info, ik ben ook op zoek.

Tjitske, zelf heb ik nu de Eizo EV2436WFS-BK 24 inch. op het ook. Die is bij cameranu 439 euro. Vind ik een mooi bedrag :)

Al zal ik van het weekend nog wel even bij cameranu langs gaan.

Tjitske
Berichten: 918
Lid geworden op: 05-01-2009 16:30

Bericht door Tjitske » 09-03-2013 10:42

Bedankt voor jullie reactie, vond het heel lastig om te kiezen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Eizo EV2336WFS-BK (23 inch)en kost € 339.00.Leverancier is Cameranu. Gisteren heb ik hem opgehaald, maar nu blijkt dat er een VGA videokaart in mijn computer zit en ik moet een DVI hebben. Momenteel kan ik hem wel gebruiken maar het schijnt nog niet optimaal te zijn. Dus nu achter een goede videokaart aan.
Moet trouwens wel erg wennen aan zo'n breedbeeld scherm, heb het idee dat de foto's uit elkaar getrokken worden.
tjitske
www.tjitskefotografie.nl

het bijzondere van het gewone

Gast

Bericht door Gast » 03-09-2015 16:32

Tjitske heb je al een VideoKaart met DVI kunnen vinden? Anders kan ik je daar ook misschien aan helpen.

Heb hier nog wel het 1 en ander liggen die mogelijk een oplossing kan bieden.

Plaats reactie