Forumindex
Photobucket

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

vaste brandpunt lenzen
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Foto apparatuur en software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jpesman

BerichtGeplaatst: Ma Feb 09, 2009 9:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan nog een:

sluitertijd 1/60
f/1.8
iso 400
50 mm

Jan P.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
J@nine
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Feb 09, 2009 9:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jij hebt het goed voor elkaar Jan! ha ha

Prima foto... Toch is een portretje binnen met f1.4 heel iets anders dan dit en best heel lastig. De scherptediepte is dan zo ontzettend klein dat je wel heel precies scherp moet stellen en moet weten waar je mee bezig bent.

Maar dit ziet er voor zover ik dat zo denk te kunnen beoordelen :wink: goed uit hoor!
Cor

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 3:49 pm    Onderwerp: vast brandpunt. Reageren met citaat

Aly,

Niet doen, geen vastbrandpunt kopen, werkt verslavend, zeker met f2.8 of lager.Je blijft meer van die lenzen wensen.

Heb zelf een 50 mm f1.4 en 105 Macro f2.8 VR
Ben daar erg tevreden over.
Over de 105 mm heb ik soms wel eens het gevoel dat je met een 85mm net wat dichterbij kan komen, met 105 mm kun je wel weer prachtig een vlinder o.i.d. benaderen, zo'n beestje vind het niet altijd even leuk als je hem te dicht benaderd.Maar net wat je er mee wil fotograferen.
50 mm is prima voor portret fotografie, maar kijk ook,of liever nog probeer ook eens een 60 of 85 mm.
Een van deze kon wel eens beter aansluiten bij je fotografiestijl.
Blijft altijd leuk zo'n spaaractie voor de fotografie.
De heb van de zaak is het eind van het vermaak.

CE
Terug naar boven
jpesman

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 6:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Klopt:

sluitertijd 1/100
f/2,5
iso 200
50 mm
Terug naar boven
SHLelieveld

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2009 12:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb sinds gister ook een 50mm f1.8 II (voor inderdaad 95,-), en heb nu vanochtend een paar opnames gemaakt. Best oke al zeg ik zelf, maar toch heb ik nog een vraagje.

Ik zie dat van veel voorbeelden hierboven gebruik wordt gemaakt van een 50mm f1,8 of f1,4 maar dan met diafragma instelling f3+
Nou weet ik dat een objectief in zijn midden deel (diafragma 5,6 - 11) de minste vervorming geeft. Maar deze objectieven zijn toch juist gemaakt om optimaal te functioneren op f1,8 of 1,4 ??? Anders hadden ze hem wel kunnen verkopen als f3,2 ofzo.

Ik zou juist proberen zo veel mogelijk voordeel uit de enorme lichtgevoeligheid te halen. dus op Manuele stand, f1,8 en dan met sluitertijden en ISO waarde de juiste belichting op afstellen. Of zie ik dat verkeerd.

Mijn voorbeeldje in het topic 'te beoordelen foto's' heb ik dan ook gemaakt op f1,8 met een hele korte sluitertijd. 1/1600 s op ISO100
- Canon 50mm f1,8 II,

Zie ook:
www.panoramio.com/user/717636
www.lelieweb.nl &
www.lelieweb/nl/blog
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Foto apparatuur en software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: