Forumindex
Photobucket

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Schaduw en hooglichten in CS 3

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Beeldverwerking
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
visser217

BerichtGeplaatst: Za Mrt 28, 2009 4:50 pm    Onderwerp: Schaduw en hooglichten in CS 3 Reageren met citaat

Wat doet de bewerking *schaduw en hooglichten* vanuit Photoshop Cs 3 met de kwaliteit van de foto, doet dat wat het moet doen, de S en H aanpassen of breekt dat de kwaliteit af??? Wie kan mij daar meer over vertellen. Bij voorbaat thanks.
Sake.

Olympus 520, 14/42 m/m, 40/150 m/m, 70/300 (140/600) m/m Fl 36.
Meer foto's: http://visser217.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
jpesman

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2009 6:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Tijd en vergeten zijn de oorzaken dat ik even niet heb gereageerd.

Naar mijn indruk doet Schaduwen/Hooglichten niets met de kwaliteit van de foto, ik heb er nog nooit is van gemerkt bijvoorbeeld.
Het is een heel sterk gereedschap om hele of geselecteerde delen van een foto te bewerken. (Op te trekken of juist wat te temperen)
In eerste instantie gaat Photoshop veel te hard van stapel maar dat kunt je direct corrigeren door Schaduwen/hoeveel ongeveer naar 30% a 20% te schuiven
Bij schaduwen:
Toonbreedte wil zeggen:
lage instelling: alleen de donkere gebieden (meest linker deel van het histogram)
wat hogere instelling: meer middentonen toevoegen( een groter deel van het histogram beïnvloeden)
Straal wil zeggen: meer of minder buurpixels meenemen bij een te hoge instelling wordt alles lichter.

Bij "Meer opties tonen" kun je ook de hooglichten bewerken.
Soms veranderen de kleuren voor al dat geschuif. Dat kun je corrigeren met" kleurcorrectie"
Contrast middentonen zal duidelijk zijn.

Aanvullingen zijn uiteraard van harte welkom.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
J@nine
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2009 8:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Sake... ik heb gewoon niet gereageerd, omdat ik het eigenlijk niet precies weet :wink: . Dat kan natuurlijk ook hè!

Mijn ervaring is wel dat als je donkere partijen te veel optrekt dat het beeld ruizig wordt. Volgens mij komt dit omdat er dan gewoon te weinig informatie in het donkere zit. Dat optrekken moet je dus met beleid doen...
visser217

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2009 9:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jan, bedankt voor jouw uitleg, ik vind het een mooi gereedschap, maar was nieuwsgierig naar eventueel kwaliteitsverlies.

Janine, ja daarom ook stelde ik de vraag, het niet zeker zijn van. Idd je moet opassen met de donkere partijen, die ervaring had ik ook. Maar voor de hooglichten meer kracht te geven werk het mooi. Jij ook tahanks voor re.
Zoals gisteravond zulks even onder de aandacht brengen, krijg je een ander beeld hoe het forum door iedereen word ervaren.
Sake.

Olympus 520, 14/42 m/m, 40/150 m/m, 70/300 (140/600) m/m Fl 36.
Meer foto's: http://visser217.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Beeldverwerking Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: