Forumindex
Photobucket

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Kenko tussenringen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Foto apparatuur en software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ernst

BerichtGeplaatst: Zo Apr 12, 2009 9:41 pm    Onderwerp: Kenko tussenringen Reageren met citaat

Twee jaar geleden heb ik een setje tussenringen van Kenko gekocht na thuiskomst bleek die niet op mijn standaard lens EFS 17-85 van Canon te passen.

De EFS lenzen steken nog een stukje de camera in waardoor ze niet op de tussenringen passen. Het gat in de ringen is te klein en kon volgens de leverancier niet aangepast worden.
De ringen pasten wel op mijn andere lens EF 100-400 van Canon dus als ik iets met macro wou doen dan moest dat altijd met die grote lens.
Vandaag heb ik eens even goed naar die ringen gekeken en volgens mij moesten ze wel aangepast kunnen worden

dus na wat meten de grootste ring open geschroefd

Er zit toch meer in dan ik dacht en veel veertjes Evil or Very Mad

Toen heb ik met een getrapte plaatboor het “gat” opgeboord naar de vereiste maat
Dat opboren gebeurde niet met een boormachine maar met de hand. De plaatboor heb ik vast gezet in de bankschroef en de ring er voorzichtig over heen gedraaid.

Nu moest het weer in elkaar gezet worden.

weer die veertjes Evil or Very Mad

Gelukt! Laughing nog twee te gaan

Ik heb vandaag nog even een paar foto’s gemaakt en het werkt
Dus nu kan ik ook macro opnames maken met de EFS 17-85 Laughing

Laatst aangepast door ernst op Zo Apr 12, 2009 10:26 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
J@nine
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Apr 12, 2009 10:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed zeg! Waar een beetje klussen al niet goed voor is! ha ha
Gert Kracht

BerichtGeplaatst: Zo Apr 12, 2009 11:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nooit geen wekker uit elkaar gehaald op jonge leeftijd Ernst? ha ha

Ik las net dat andere verhaal over de belichting. Ik ben heel benieuwd of je dat verschijnsel ook hebt als je een foto zonder ringen maakt. Normaliter zou zoiets toch niet mogen gebeuren.

In ieder geval een knappe job met je boorwerkzaamheden. Wel goed uitkijken voor stof!

www.foto54.nl
www.video54.nl
www.pas54.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Foto apparatuur en software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: