Forumindex
Photobucket

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Gebruik van tussenringen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Foto apparatuur en software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marleen

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2011 3:36 pm    Onderwerp: Gebruik van tussenringen Reageren met citaat

Ik ben vanmorgen bij camera nu geweest en heb een setje tussenringen aangeschaft. Er waren 2 soorten de Kenko van 169,- en de Delta voor 99,-.( van canon zelf ook wel, maar die zijn sowieso al te duur) Nou zei de verkoper dat ik de tussenringen op allerlei soorten objectieven kan gebruiken, dus ook voor mijn Canon-objectieven. Ik ben voor het Delta setje gegaan, omdat ik af en toe eens aan macro fotografie doe, dus dacht dat ik niet zo'n duurdere nodig had. Gelijk thuis uitgeprobeerd op mijn EFS lens 17-85. Eerst met 1 tussenring ertussen, dat ging goed. Vervolgens zette ik ook de 2e en 3e erop en toen deed de camera niets meer. Had 'm op de M-stand en kan mijn diafragma niet meer gebruiken en hij stelt niet scherp, kortom doet niks meer. Ik balen. Op verschillende forums gekeken en nou vermelden ze dat de tussenringen het beste alleen werken op een telelens . Ik mijn telelens gepakt (70-300) en krijg nu met de tussenringen wel beeld, kan ook best wel scherp stellen, maar als ik dus scherp stel, dan begint alles te flikkeren in beeld en bij opname krijg ik een error " communicatie tussen camera en lens is foutief, reinig lenscontacten"??????

Waarom kan ik niet met mijn macrolens werken? moet ik iets in de camera instellen, zodat alles wel gewoon werkt? Ik weet het niet???! Kan iemand het mij "simpel" uitleggen hoe ik met de tussenringen om moet gaan???
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tjitske

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2011 3:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Marleen,
Wat jammer.
Ik heb ook tussen ringen en wel van Kenko. De problemen die jij tegen komt ken ik gelukkig niet.
Wat ik je wil aan raden, gewoon een mail naar "Camera Nu" sturen of evt. bellen. Mijn ervaring is dat je snel een serieus antwoord krijgt. Binnen een bepaalde tijd kun je je aankoop ook weer terug brengen als hij niet bevalt.
Sterkte er mee.
tjitske
ps ik stel mijn camera niet anders in. En werk meestal met diafragma voor keuze.
J@nine
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2011 4:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Sorry.... geen idee wat het probleem is.
Cameranu kan je vast en zeker helpen!

Wel balen zeg.... Sad
Evert Jan

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2011 7:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb zo maar het idee, dat de contactjes niet goed aan sluiten. Heb je alles goed aangeklikt met de bajonetsluitingen.
Misschien een voor een nog eens aanelkaar klikken en dan alles in een keer op de camera. Kan het zijn, dat je het moet aanklikken in een bepaalde volgorde??
Ik hoop dat het lukt!!

EJ
Terug naar boven
Marleen

BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2011 5:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou het probleem is opgelost. Het lag aan de tussenringen. Er zat teveel speling tussen de ringen en maakten zo niet goed contact met elkaar en daardoor dus ook niet met mijn camera. We hebben de Kenko uitgeprobeerd en hij deed het gelijk. Helemaal super. Moest nu wel even iets dieper in de buidel tasten, maar heb nu wel iets goeds!! Ben al volop bezig geweest met uitproberen!
Terug naar boven
Evert Jan

BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2011 5:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je hoort het wel vaker met die goedkopere ringen. Heb ook wel een iemand gezien, die ze met tape aan elkaar had geplakt.
gr.
EJ
Terug naar boven
Marleen

BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2011 6:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

En vlgs de meneer van de klantenservice was het net een nieuw merk. Hij had er nog geen klacht over gekregen. Maar goed ik ben nu blij met m'n Kenko's.
Terug naar boven
Tjitske

BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2011 6:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

wat zul jij opgelucht zijn!
J@nine
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2011 7:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi zo Marleen.... top
Evert Jan

BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2011 7:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

super hoor...... we zijn benieuwd naar het resultaat van de oefeningen.
gr.
EJ
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Foto apparatuur en software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: