Forumindex
Photobucket

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fotobewerking / fotografie onder LINUX?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Foto apparatuur en software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SHLelieveld

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2009 9:01 am    Onderwerp: Fotobewerking / fotografie onder LINUX? Reageren met citaat

Dames en Heren.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn onder ons die inmiddels gebruik maken van foto software onder LINUX.

In de moderne tijd, met de mini ultra portable laptopjes (de 10"en kleiner) is het niet ondenkbaar dat de mensen onder ons gebruik maken van zon laptopje bij hun foto spullen. Ze zijn ten slotte super makkelijk om bij je te hebben om bij een shoot toch een beter beeld van de gemaakte foto te krijgen.

Veel van deze laptops gebruiken LINUX. Dit omdat het gratis is, klein is, en tegenwoordig redelijk gebruiksvriendelijk.
Daarnaast heeft LINUX UBUNTU een vrij goeie RAW converter proggie.

Wie van jullie gebruikt LINUX, en welke programma's onder LINUX gebruik je zoal? Ik ben namelijk aan het kijken welke software nu handig is.

Ik heb namelijk nog geen werkende Adobe Photoshop voor LINUX kunnen vinden. En Windows Emulatoren werken niet altijd even goed.
Ik ben benieuwd.
- Canon 50mm f1,8 II,

Zie ook:
www.panoramio.com/user/717636
www.lelieweb.nl &
www.lelieweb/nl/blog
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
J@nine
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2009 5:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ha, ha... ik heb geen idee waar je het over hebt!
Ik zal er dus wel geen gebruik van maken... :wink:
ernst

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2009 11:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb er even over gedacht om over te stappen naar Linux en dan te gaan werken met Gimp
Maar ik heb te veel andere prog. die niet onder Linux werken en waar ik niet zonder kan
Er is ook een gimp pagina http://gimp.startpagina.nl/ wie weet misschien in de toekomst
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Foto apparatuur en software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: