Forumindex
Photobucket

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Canon 40D
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Foto apparatuur en software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marleen

BerichtGeplaatst: Ma Mei 10, 2010 3:00 pm    Onderwerp: Canon 40D Reageren met citaat

Heeft er iemand ervaring met een Canon 40D? Ik heb nu een 400D en wil graag een stapje hogerop. Kan aan een 40D komen (2e hands van bijna 1 jaar oud), maar hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? Ga 'm donderdag bekijken/testen..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Evert Jan

BerichtGeplaatst: Ma Mei 10, 2010 9:55 pm    Onderwerp: Canon 40D Reageren met citaat

Hallo Marleen,
volgens mij hebben Jan de Sterke, Remmelt en Adrie versteeg een 40D.
Lijkt mij een buitenkansje..........mits redelijk geprijsd en.. is het alleen een body, of zijn er lenzen bij betrokken.
Wanneer je naar de photoshopcursus gaat op dinsdag(morgen dus), is Remmelt daar, kun je meteen vragen stellen.
groet
Evert J@n
Terug naar boven
jpesman

BerichtGeplaatst: Ma Mei 10, 2010 10:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb een 40D. Die bevalt me uitstekend. Het probleem is alleen dat ik de 400D niet goed ken. Dus ik kan ze slecht vergelijken.

Een body kopen is een kwestie van vertrouwen. Wees er zeker van dat je niet beduveld wordt. Voor een leek is het erg moeilijk om een body op zijn technische kwaliteiten goed te beoordelen. Bij een objectief is dat wat eenvoudiger.

Kun je ook aangeven wat je beweegredenen zijn om van de 400D af te stappen? Mogelijk kan ik er dan wat meer over aangeven.

Succes.

Jan
wiersma
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Mei 11, 2010 9:38 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Marleen,

Er zijn een paar clubleden die de 40d hebben,en die kunnen je wellicht een paar tips geven, volgens mij is het gewoon een supercamera maar om 2e hands een camera te beoordelen en de technisch kant is gewoon heel moeilijk. De 400 d ken ik niet maar ik wens je veel wijsheid toe in deze beslissing.

gr aly
Marleen

BerichtGeplaatst: Di Mei 11, 2010 12:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank voor jullie reactie.

Ik mis bij de 400d wel eens wat meer capaciteit/snelheid. Als je de 400d te intensief gebruikt (voor bijv een reportage) houdt hij er soms mee op. Kan niet te snel achter elkaar gebruiken. Ik doe af en toe wat opdrachtjes en ben dit nu een paar keer tegen gekomen. Ik mag binnenkort een trouwreportage doen en wil dit graag goed doen. Zeker van mijn camera zijn dat ie tijdens de reportage er niet mee op houdt. Zo ben ik verder gaan kijken en kwam toen bij de 40d uit. Een semi-professionele camera die die capaciteit wel zou hebben. Kan mooi mijn objectief er weer bij gebruiken. Een mooie stap vooruit voor mij. Hoor vele om mijn heen dat het een super camera is. Ben zo gaan zoeken en heb iemand gevonden die 'm wel wil verkopen, want die gaat over op een full-frame. Nog geen jaartje oud, maar ja wat jullie zeggen, het is wel een 2ehands camera. Ik doe het idd op vertrouwen en hoop dat ik er veel plezier van mag hebben.
Terug naar boven
Remmelt

BerichtGeplaatst: Di Mei 11, 2010 12:51 pm    Onderwerp: 40D Reageren met citaat

Best lastig te beantwoorden. ben zelf van een 350D overgestapt naar een 40D. De verschillen vallen wat afdrukkwaliteit e.d. betreft niet mee. Niet dat de 40D slecht is maar de 350D is een uitstekende camera. Wat wel een verschil is de bouwwijze. deze is vele malen robuuster dan een 350 of 400D. Bij Camera NU koste de 50D momenteel 637,00. Dus voor 175,00 verschil of minder kocht ik geen tweedehandse camera en is door-sparen een betere optie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
jpesman

BerichtGeplaatst: Di Mei 11, 2010 1:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat snelheid is de 40D prima.
Bij een sluitersnelheid van 6 beelden per seconde kun achter elkaar tot 14 beelden maken zonder problemen. Het wegschrijven hangt ook erg af van de snelheid van je geheugenkaart.
De batterij gaat uitzonderlijk lang mee mits je geen liveview gebruikt. Van de liveview moet je je niet te veel voorstellen.
Volgens mij heeft de 50D een display met een veel hogere resolutie dus als je de foto's wilt beoordelen op je display dan zou ik voor de 50D kiezen. De 40D heeft 10 Mpixel en 50D 15 Mpixel maar dat zegt niet alles!
We weten niet wat de camera moet gaan kosten maar er hoort wel een behoorlijk verschil te zitten tussen de 40D en de nieuwe 50D.
Ik had een 350D. Met deze camera was het verschil dat de 40D een echte spotmeting heeft. Ook het instelraster is nu te vervangen.
Wat kleur betreft vind ik hem iets frisser.

Als je er kritisch werk mee wilt gaat doen is het wel verstandig om niet vlak voor de trouwerij de camera te kopen. Alles zit wel op een andere plaats en dat is in het begin best wel even wennen.

Succes met overwegen.

Jan

Laatst aangepast door jpesman op Do Mei 13, 2010 10:04 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Marleen

BerichtGeplaatst: Di Mei 11, 2010 1:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb 'm eerlijk gezegd nog niet in handen gehad, maar ga donderdag voor het eerst kijken. Het is een camera van nog geen jaar oud (dus ook nog een jaar garantie)en meer voor de hobby gebruikt. Ik las ook veel over de clicks die de camera maakt. Degene van wie ik hem kan kopen weet niet hoeveel clicks hij ermee heeft gemaakt (hij weet niet hoe ie dat kan zien). Hoeveel clicks mag ie ongeveer hebben voor een 2e hands camera? Wil ik er nog wat aan hebben???

De trouwerij is pas in juli, dus heb even de tijd om er mee te oefenen. En ik doe mijn 400d niet weg, die wil ik graag als back-up houden.

Jan, ben je vanavond ook op de club? wil je 'm dan meenemen?

Remmelt, ik kan 'm wel voor een mooi prijsje aanschaffen, anders had ik idd doorgespaard.
Terug naar boven
jpesman

BerichtGeplaatst: Di Mei 11, 2010 2:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Marleen,

Hierbij een website waarbij je een programmaatje kunt downloaden om het juiste aantal af te lezen. Het werkt bij mij uitstekend. http://astrojargon.net/40DShutterCount.aspx

De sluiter van de 40D gaat ongeveer 100.000 clicks mee.
Voor de 400D geldt ongeveer 50.000 clicks
Voor de 1D zo'n 200.000 tot 300.000 clicks
Deze waarden zijn gemiddelden.

Jan

Laatst aangepast door jpesman op Do Mei 13, 2010 10:04 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Marleen

BerichtGeplaatst: Di Mei 11, 2010 3:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij Sake is er vanavond een informatie avond over Photoshop. Weet niet of je daar nog naar toe gaat?

Bedankt voor de link.

groeten Marleen
Terug naar boven
Marleen

BerichtGeplaatst: Wo Mei 12, 2010 5:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Remmelt: die persoon die jij gezien had uit zwolle is het niet. Die heeft idd een nieuwe televisie te koop staan.. zou ik idd ook m'n vraagtekens bij krijgen. En had sowieso niet op hem gereageerd, want die neemt nog niet eens de moeite om een eigen foto te maken van z'n 40d...?
Terug naar boven
Marleen

BerichtGeplaatst: Do Mei 13, 2010 12:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou ik ben er vanochtend geweest en super hoor!
Hij is nog helemaal gaaf en doet het goed. Was een heel betrouwbaar persoon, die de fotografie voor zijn werk gebruikt en over was gestapt op de 5d omdat hij ook graag video erbij wou. Dus ga lekker nu uitproberen!
Terug naar boven
J@nine
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Mei 13, 2010 1:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Marleen!
Veel plezier met je 40D. fotograaf
wiersma
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Mei 13, 2010 1:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Blij dat het gelukt is. Veel plezier ermee.

groeten aly
jpesman

BerichtGeplaatst: Do Mei 13, 2010 10:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Succes met je camera.
Het zal zeker niet tegenvallen.
Groeten,

Jan
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Foto apparatuur en software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: